Tuesday, May 29, 2007

Tillgängliga resurser

Imorgon onsdag så talar jag på Habit Fashion Summit. Min talartid är kort så nedan drygar jag ut min talartid genom att länka till (mer eller mindre gratis) resurser som finns för de företag som vill arbeta seriöst med CSR.

ETI Workbook for companies är en guide- och tipsbok för företag som vill arbeta seriöst med CSR. ETI har också tagit fram skriften Getting smarter at auditing som tar upp problem som många företag upplever att de har när det gäller kvalitén på sina audits.

På det multistakeholder-initiativetsFair Wear Foundations hemsida kan man ladda ner deras manual för sina medlemsföretag samt deras manual för audits.

Jag har tidigare tipsat om Maquila Solidarity Networks texter och gör det igen. Speciellt vill jag tips om deras Codes Memo nr 20 som ger en ordentlig överblick över debatten om kodimplementering just nu.

Sist vill också lyfta fram Clean Clothes Campaigns skrift Looking for a quick fix, som går igenom problemen med dagens checklistebaserade audits, inklusive system som SA8000 och BSCI.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Tak for en interessant blog

9:53 PM  
Anonymous Anonymous said...

Tack for intiresny Blog

9:16 PM  

Post a Comment

<< Home