Tuesday, August 22, 2006

Två veckor


Så här ser det ut på mitt kontor, det är Anton Marcus, joint secretary för Free Trade Zone & General Services Employees Union som sitter vid datorn. Idag har jag varit här i precis två veckor. Det känns som om jag har börjat att landa, sakta men säkert hittar jag en vardag här; börjar känna att jag fyller en funktion på kontoret, börjar hitta lite sköna ställen att hänga på kvällarna. Det som har visat sig svårare att hitta är lägenhet. Jag bor fortfarande på YWCA:s vandrarhem. Det är okej, men jag måste snart börja kunna laga mat själv. Lankesisk mat är god, men variationerna är inte så stora.

Igår hittades en ny bomb i här i Colombo, faktum är att de hittade den i området Borella där jag letar efter lägenhet. Det blir som en påminnelse, helt säkert är det inte på Sri Lanka, inte ens i Colombo.

Det har regnat nästan varje dag sedan jag kom hit, vilket har varit skönt så till vida att det har hållit temperaturen nere. Nu börjar det sagt bli bättre lite sol varje dag, regn på eftermiddagen/kvällen. Jag har svårt att uppskatta temperaturer men, det går nog aldrig under 25. Idag är det soligt så antagligen är det också en bra bit varmare.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home